טקסים ממלכתיים שלא מתאמצים להיות עמוקים במיוחד.
טקסי הקיטשואה מאופיינים בחזרות על “שישה מיליון יהודים”, שימוש במילים כמו “רכים וטהורים” והצגה חד צדדית למדי של כל הגרמנים כצוררים נאצים.
הלחם של “קיטש” ו-“שואה”.
“נמאס לי מטקסי הקיטשואה האלה. אנחנו כבר התיכון, לא צריך להמשיך להציג לנו את השואה כאילו אנחנו עדיין בכיתה א'”.
נתרם על ידי אורלב צח.
8 תגובות על ”קיטְשוֹאה“
מאת מוטי
חלש מאד ,
מאת fireshine
אני מסכימה עם התופעה – מתנגדת לערך.
איך קוראים לזה, “הלחמיותר”?
מאת אמיתי הורביץ
הערך הזה הולך לעצבן הרבה נאצנאצים…
מאת עופר
לאור המשפט: “הצגה חד צדדית למדי של כל הגרמנים כצוררים נאצים” כוכב אחד וגם זה כי אי אפשר פחות.
אני לא מתחסד, אבל הביטוי “הצגה חד צדדית” פשוט בלתי נסבל לדעתי ומתלווה אליו טון של צדקנות יתר. ושוב, אני בהחלט חושב שטקסי יום הזכרון לשואה ולגבורה בימינו הפכו לקיטשואה לחלוטין, אבל המשפט הזה הוציא אותי משלוותי.
מאת איציק יאפ
יש פה ביקורת עניינית לפי דעתי. אני אשתמש בזה… אולי.
זה עדיין ערך יותר טוב מכל הבדיחות צואה האחרות פה :P
מאת ylhv
התופעה קיימת, דרושה מילה מתאימה יותר
מאת עדו
אורלב, אתה צודק!
הגיע הזמן שטקסי יום השואה יפסיקו להציג את הגרמנים באופן אוטומטי כצוררים נאצים ואת היהודים כקורבנותיהם תמימים!
טקס שואה אמיתי צריך לכלול את שני צידי המטבע: הן את הגרמנים התמימים שנטבחו בהיותם גרמנים והן את הצוררים היהודים שטבחו בהם.
בנוסף, הגיע הזמן שנגיע למסקנה האמיצה כי לא יכול להיות שהגרמנים נטפלו ללא סיבה ליהודים. אלו הם סיפורים היאים לגן ילדים אך לא לאנשים נאורים ובוגרים. הגיע הזמן, אורלב, שנכיר בעובדות: מה שקרה ליהודים הגיע להם!
מאת אורלב
א’, צודקת- אני בת.
ב’, את היודע היטב שזה לא מה שבאתי לומר. הדגש הוא על המילה “כל”. אני לא יודעת עד כמה אתה רחוק מימי בית הספר שלך, אבל כשאני מדברת על הצגה חד צדדית של כל הגרמנים כצוררים נאצים, אני מדברת על התעלמות מגרמנים שהצילו יהודים (הי, הפתעה, היו כאלה), שעזרו ליהודים, או סתם כאלה שחיו ולא היה להם יותר מדי אכפת ממה שקורה- לא שזה חיובי, אבל נמאס לי, באמת נמאס לי לשמוע בטקסים ממלכתיים את “הגרמנים חלאות האדם”.