שְׁלָשָׁה מהחצי

(הצבעות: 312)

פורסם ב-2009-12-28 – 13:32 | מאת

פעולה אימפולסיבית טפשית ופזיזה, ליקוי מאורות של קבלת החלטה.

בהשאלה מעולם הספורט, זריקה לסל מאמצע המגרש – נתפסת כזריקה כמעט בלתי אפשרית.

“תגידי לי את נורמלית? הוא אחלה גבר, הוא אוהב אותך, קבעתם לעבור לגור ביחד בחודש הבא, כבר היה לך אותו מוכן לחתונה, קרש סל – אז פתאום את זורקת שלשה מהחצי ואומרת לו שאת רוצה לעשות שלישיה עם אח שלו?! לפעמים את פשוט לא חושבת.”

“אחי, להספיק את הרמזור הזה כשאתה כל כך רחוק זה שלשה מהחצי, תיזהר!”

נתרם ע”י: ערס פואטי.

  1. 25 תגובות על ”שְׁלָשָׁה מהחצי“

  2. 2009-12-28, 13:41

    מאת עופר

    ערס יקר איך זה מסתדר עם זה:
    http://www.dorbanot.com/?p=13970&cpage=1#comment-12902

    ציון תגובה: 1
  3. 2009-12-28, 13:50

    מאת אסף שגיא

    עופר הכניס לך כמו שאתה הכנסת לפיירשיין.

    ציון תגובה: 0
  4. 2009-12-28, 13:57

    מאת ערס פואטי

    עופר הכניס לי, ובצדק, ע”י תגובה שכתבתי עוד לפני שהמצאתי את הערך, אז כן, לו להשיב ניתן את מחוגי הזמן, וגו’.
    בנוגע לליטס מיס פיירשיין, אני דווקא לא הכנסתי לה כלום, רק ריפררתי למשהו שהצחיק אותי פעם, כשעוד הייתי צעיר ותמים.

    ציון תגובה: 0
  5. 2009-12-28, 14:10

    מאת אלעד יניב

    כמה תגובות שמובילות לתגובות אחרות. כמעט קיבלתי סחרחורת.
    מזכיר לי את זה :)

    ציון תגובה: 1
  6. 2009-12-28, 14:11

    מאת עופר

    לא הכנסתי לאף אחד. מקסימום קצת עם האצבעות.

    ציון תגובה: 1
  7. 2009-12-28, 14:13

    מאת אסף שגיא

    אלעד – מעולה!

    ציון תגובה: 0
  8. 2009-12-28, 14:51

    מאת קופי פייטר

    הערך נחמד אבל יש לי בעיה עם ההגדרה. כחובב כדורסל אני לא מסכים ששלשה מהחצי היא פעולה אימפולסיבית טפשית ופזיזה אלא יותר משהו כשאין לך מה להפסיד ויש רק מה להרוויח וזאת במגבלות הזמן הקצוב. אף אחד לא יכאס אם תחטיא אבל תתקבל כמלך אם תצליח. ולראיה הדוגמה הזו (שהיא אפילו זריקה מה-3/4):
    http://www.youtube.com/watch?v=XjDUt5DtFLg

    ציון תגובה: 2
  9. 2009-12-28, 15:02

    מאת ערס פואטי

    קופי, רוצה מכות? או האבקות בוץ? או סקס פרוע? או גם וגם וגם? הפרוש שלך הוא הפרוש הנאיבי (האלי סהרי) למושג.
    יודעי דבר יאשרו פה אחד שהמשמעות הנכונה היא זו הכתובה.
    לדוגמא: “נו, מה יהיה כבר עם הקרואטי הזה? כדור אצלנו, מובילים 5 הפרש, 1:15 לסוף, 17 על ה-24 – הוא מעיף לי שלשה מהחצי. אין, הוא מכר את המשחק, באמא שלי”.
    עוד מישהו רוצה להדליק אותי?

    ציון תגובה: 1
  10. 2009-12-28, 15:19

    מאת Duck

    קופי, יכאס זה יהפוך לכאוטי :)?
    בנימה רצינית יותר, אני חושב שלהגדרה שלך מתאים יותר המונח “זריקה מהחצי”, כתרגום ל-hail mary (הייתי מוסיף קישור למילון האורבני, אבל אני עצל מידי), אבל עבור המונח הנוכחי, אני נוטה להסכים עם הערס.

    ציון תגובה: 0
  11. 2009-12-28, 15:31

    מאת נעם אבנרי

    דונלד צודק. אכן Hail Mary, וכמה שזה מתאים לימי חג אלה.
    Siiiiiiiiilent night, holy night

    ציון תגובה: 0
  12. 2009-12-28, 15:38

    מאת עופר

    אני רוצה! מה אתה אוהב?

    ציון תגובה: 0
  13. 2009-12-28, 16:25

    מאת קופי פייטר

    או, ככה אני אוהב אותך, כשאתה באמת נהיה ערס לרגע.
    הזכרת לי דווקא את הדוגמה ההפוכה ביותר – אחד המשחקים היותר בזויים של מכבי באירופה לדורותיה.
    מכבי שיחקה בבית לפני 10 שנה בערך נגד ציבונה זאגרב משחק לפני הצלבה וניסתה להפסיד בהפרש גבוה מ-18 לציבונה, כדי לקבל בשלב הבא של גביע אירופה לאלופות הגרלה שנחשבה קלה יותר. מכבי ת”א ניסתה להעביר את הכדור לציבונה בכל דרך אפשרית כולל עשיית עבירות על שחקניה, אבל גם ציבונה הבינה מה קורה וההפרש הגיע רק עד 18. קונסטנטין פופה אפילו ניסה להשחיל סל עצמי לאחר זריקת עונשין מוצלחת של שחקן מציבונה כדי להביא את ההפרש ל-19. דקה לסיום גיא גודס זרק זריקת יאוש מהשלוש בכוונה להחטיא שאיכשהו נכנסה כמעשה שטן לסל עם הקרש. בסוף מכבי הפסידה ב-18 והודחה בשלב הבא.

    ציון תגובה: 0
  14. 2009-12-28, 16:28

    מאת jontau

    ואם כבר בדיני כדורים כתומים עסקינן, אני רוצה לנצל זה במה בשביל לקדם חידוד ספורטיבי מאין כמוהו, שמתכתב בטלגרמות עם “מנשה”, דורבני בכורי –

    פיק אנד רול = לדפוק ולזרוק, wham bam thank you ma’am

    ציון תגובה: 0
  15. 2009-12-28, 16:33

    מאת aviadshamir

    השלשה המטורפת של ג’מצ’י (שראיתי בזמנו בשידור חי) היא בדיוק מה שעלה לי בראש כשקראתי את ההגדרה. למרות שהביטוי מוצא חן בעיני, גם אני חושב שהוא מתאים יותר לתאר מצב בו נמצאים עם הגב לקיר ומצליחים כנגד כל הסיכויים.
    לפעולה אימפולסיבית וטיפשית (שמצליחה בכל זאת), יש את המשפט של עופר שלח שאבא שלי נוהג לצטט: “אידיוט, אידיוט… גאון”.

    ציון תגובה: 0
  16. 2009-12-28, 16:41

    מאת fireshine

    קופי צודק (ותודה על הקישור! הלך לפייבוריטים שלי). וכחובבת כדורסל, אני לא מסכימה עם ערס ועם דאק, שהרי “שלשה מהחצי” זה אומר שהכדור נכנס, ואז מה פה בדיוק נקרא למכור את המשחק? דווקא זריקה מהחצי יותר מתאימה למשמעות שלכם, כי אז זו זריקה חסרת ודאות.
    בקיצור, עד כמה שהייתי רוצה לתת ציון גבוה על עצם זה שזה ערך מעולם הכדורסל, אהיה חייבת לחכות עם זה עד שתשנו את ההגדרה.

    ציון תגובה: 0
  17. 2009-12-28, 16:51

    מאת aviadshamir

    אגב, במקרה של ג’מצ’י, זה היה אמור להיות סל של שתי נקודות. רואים בברור שהוא דרך על הקו. :)

    ציון תגובה: 0
  18. 2009-12-28, 16:53

    מאת Avbenmen

    שמשה מהחצי = ויטרינה

    ציון תגובה: 1
  19. 2009-12-28, 17:39

    מאת נעם אבנרי

    עם כל האש והגופרית שהערך הזה חטף הוא מדורג די גבוה, אפילו ב**שלשה** הראשונה.
    תיאוריית קונספירציה ממש מתבקשת פה.
    ערס הו ערס,
    Who did you fuck for this?

    ציון תגובה: 0
  20. 2009-12-28, 18:02

    מאת אסף שגיא

    אני מסכים עם פיירשיין ושות’, עם כל האהבה שלי לערך הזה, שלשה מהחצי באמת מרמז שהכדור נכנס.

    ציון תגובה: 0
  21. 2009-12-28, 21:45

    מאת אורי שומרוני

    דרעק אתם והשרשורים הארוכים שלכם.
    באתי לרשום את משפ”א, אבל אז ראית שכבר פ”א.

    אז “משפ”א”.

    ואז זה גם מסתדר עם הראיות המפלילות של עופר.

    הייתי עושה שני ערכים:
    1. זריקה מהחצי – הגדרה כזו.
    2. שלשה מהחצי – זריקה מהחצי שהצליחה.

    ואם לא, אז בכל זאת ראוי לציין שכשזריקה/שלשה מהחצי מצליחה, זה ממש ממש ממש משמח את מי ש”זרק” (ע”ע דוגמה ראשונה).

    יתקן אותי הערס אם אני טועה, אבל גם בדוגמאות רואים שאתה בעצמך לא 100% מסתדר עם זה:
    דוגמה ראשונה, הוספת פועל (ועוד “לזרוק”), הערך לא עומד בעצמו
    דוגמה שנייה, הערך מתייחס להצלחה (“להספיק”) ולא לנסיון (“לנסות להספיק”)

    חוצ- הוספתי קישור ל”קרש סל”, עצלנים. מעניין מה תגדנה המגדריות השונות בקשר לזה שהמקבילה הנשית ל”קלה להשכבה” היא “קל להתחתן איתו”.

    ציון תגובה: 3
  22. 2009-12-29, 02:28

    מאת דורצח

    וואו, יש כאן אוסף מרשים של עכברי כדורסל, שלא לדבר על אנשים שאשכרה זוכרים את הסל ההוא של ג’מצי.
    בפעם האחרונה שראיתי שלשה מהחצי, ואפילו יותר, שאשכרה נכנסה, שרקו נגד השחקן שקלע אותה צעדים. איזה זין זה.

    נראה לי שאני עוד הולך להשתמש בערך הזה

    ציון תגובה: 0
  23. 2009-12-29, 02:28

    מאת דורצח

    (הייתה אמורה להיות נקודה מהעונשין בסוף המשפט הקודם).

    ציון תגובה: 0
  24. 2009-12-29, 14:27

    מאת סחבק

    אף אחד לא זורק שלשה מהחצי סתם כך, זה תמיד קשור לסוף שעון (24 או רבע), ואז אין ברירה. לעומת זאת, יש זריקות רעות לשלוש במהלך המשחק שהן רחוקות רק כדי צעד או שניים מהקו (מה שרסקין המעצבן קורא לו “זריקה לארבע”). לכן “שלשה מהחצי” לא מתקשר אצלי להחלטה רעה, אלא לניסיון להציל מצב אבוד.
    אם בכל רוצים מונח מתחום הכדורסל בשביל לתאר החלטה רעה, מה בדבר “וובר” – על שם בקשת פסק הזמן המפורסמת של כריס וובר בגמר המכללות: לקבוצתו כבר נגמרו פסקי הזמן ולכן נפסקה לה עברה טכנית שאפשרה לקבוצה היריבה לנצח.

    ציון תגובה: 0
  25. 2009-12-30, 02:03

    מאת קופי פייטר

    TIME OUT FROM HELL
    http://www.youtube.com/watch?v=Vn-_URq7K04
    ואם החלטה רעה תיקרא “וובר”, אז חוסר החלטה שמובילה לתוצאות רעות תיקרא “ארואסטי”.
    3.12.87, מכבי ת”א משחקת בהולנד ומובילה בנקודה על דן בוס החלשה חמש שניות לסיום ועוד נשרקה עבירה להולנדים. בימים ההם אפשר היה לבחור בין אחד ועוד אחד לכדור מהצד ומכבי בחרה באפשרות השניה היות והיא הובילה בנקודה. ארואסטי מנסה להוציא את הכדור, שחקני דן בוס תופסים את החולצות של שחקני מכבי שעל המגרש כדי שלא ישתחררו לקבלת הכדור. ארואסטי לא מצליח להעביר את הכדור במשך 5 שניות והכדור עובר להולנדים שקולעים ומנצחים בנקודה. אני זוכר את זה כאילו זה היה שלשום.

    ציון תגובה: 0
  26. 2010-01-01, 09:09

    מאת גדי שמשון

    די כבר די כבר!!!
    כבר יותר מעשור שאני משתמש בניק “ערס פואטי”. זה לא צחוק הגניבה הזו. שני חברים כבר גילו שהם חשבו שהתחלתי להתעפש אחרי שקראו את המגיב שכאן, שמתעקש להתכנות באותו ניק.

    די כבר, גנב ניקים עלוב. אמרתי לך כשהתחלת. תפסיק. יותר מדי אנשים קוראים את דברי החוכמה שלך ונדמה להם שזה אני. תפסיק, תפסיק, תפסיק.

    ציון תגובה: 0

הוספת תגובה