השמעת מוזיקה מזרחית בפומבי.
מתבצעת בעיקר ע”י ערסים שיושבים בספסל האחרון באוטובוס ומשתמשים בטלפונים שהונדסו במדינות מתורבתות בניגוד להוראות היצרן.
ע”ע רדיו אזורי.
“אוף מה יהיה עם ההטרדה המזרחית הזאת? אנחנו במסעדה, למען השם!”
נתרם ע”י: TechGuy.
השמעת מוזיקה מזרחית בפומבי.
מתבצעת בעיקר ע”י ערסים שיושבים בספסל האחרון באוטובוס ומשתמשים בטלפונים שהונדסו במדינות מתורבתות בניגוד להוראות היצרן.
ע”ע רדיו אזורי.
“אוף מה יהיה עם ההטרדה המזרחית הזאת? אנחנו במסעדה, למען השם!”
נתרם ע”י: TechGuy.
31 תגובות על ”הטרדה מזרחית“
מאת נעמי
הגיע גועל עד נפש. איך נעשה שלום עם אויבנו בלי סובלנות לאחינו? והשמעת מוזיקה “מערבית” באוטובוס אין? אני מוחה בתוקף (ואני אשכנזיה מבית טוב), מקסימום אפשר לומר הטרדה פלאפונית או הטרדה אוטובוסית.
תתבייש לך, מר טק.
מאת נעמי
לא, באמת. מזמן לא התעצבנתי ככה. ועוד באתר המחמד שלי.
מאת מנגן מזרחי
עבד”מוזיקה
מוזיקה של עבד”מים – ערבים בני דת משה
מאת מרי אנטואנט
אז סע באוטו.
מאת עבגד יבאור
צודקת נעמי, המשוגעים האלה שמים שוברט בווליום מטורף, מפציצים עם בוב דילן בפול ווליום, ובלי טיפת התחשבות משמיעים פורטיס כאילו אין מחר במקום ציבורי! חוצפה!
מאת רביד
“אז סע באוטו” אמרה מרי אנטואנט
אחח החריפות
דורבנות 2.0: התגובות הן העיקר
מאת נעמי
עבגד מכובדי, תחליף בבקשה את השמות שהזכרת (ושממילא לא נשמעים ע”י הנוער)בליידי גאגא, טימברלייק, ג’אסטין ביבר וכיוב’ להלן: מוסיקה מערבית, המטרידה בעיני באותה מידה בספסל האחרון, ותראה למה אני יוצאת חוצץ. התופעה מעצבנת אולי, אבל היא לא נוגעת רק למוזיקה מזרחית. הכללת כל המוזיקה המזרחית והביטוי “מדינות מתורבתות” (כמו סין, למשל?) כפי שהם מופיעים בהגדרת הערך פשוט גזעניים בעיני, ושייכים לדיסקורס אוירו-צנטריסטי וקולוניליסטי שזמנו עבר.
מאת פרענק סינטרה
פעם שמעתי איזה ג’חש משמיע שלמה ארצי בפול ווליום מג’יפ הונדה חולף. אבל באמת רק פעם אחת. כל האחרות היו משה פרץ או איך שקוראים לחברה האלו.
אין ניאולוגיזם לקורקטיות פוליטית מוגזמת?
מאת אדוארד סעיד בהכחשה
הזאת נעמי? האירוצנטריות רק מתחילה עכשיו, ויפה שעה אחת קודם. גו אנגלה מרקל! (הגרמנים תמיד היו טובים בדברים האלו).
מאת בעעעע
הערך – בעעעע
התגובות – פנינות אחת אחת
מאת נעמי
מר סעיד, יופי של רפרנס. גברת מרקל, להזכירך, היא ראש המפלגה ה נ ו צ ר י ת דמוקרטית. כמובן שזה מה שיש לה להגיד בנושא. גם אם עובדתית זה אולי נכון שהאינטגרציה לא כ”כ מוצלחת בגרמניה, שורשיה אכן נמצאים במדיניות ה”עובדים אורחים” משנות השישים של המאה הקודמת ותוצאותיה ניכרות היום בעיקר במגזר הטורקי (יותר מאשר זה הפולני, האיטלקי, או הוויטנאמי), שכן לאור החוקה דהיום, עליהם לבחור אחת מבין שתי אזרחויות. (ודרך אגב, אתה מכיר ישראלי אחד שאין לו יותר משתיים? וחוק מי הוא יהודי? מישהו?) אבל הדיון הציבורי לא מוגבל שם לימין המרכזי בלבד, ואמירות עם ניחוח גזעני (דוגמת הערך הזה למשל), בעיקר אם הן באות מפוליטיקאים ואנשי ציבור, מוקעות בד”כ במדיה …ויפה שעה אחת קודם, גם בישראל. (ולא רק בעיתון הארץ).
אני מאמינה שאני מצליחה לקרוא את הציניות שבין שורותיך, מר סעיד בהכחשה, ואולי הגיע הזמן שכן יהיה מותר, כי יש כמה וכמה דברים שאפשר להשוות, ולא רק בצחוקים. אבל אנחנו נכנסים לפוליטולוגיה של הלינגוויסטיקה, וזה אתר בידורי פה, (ועם הקוראים ועמיתי הדובניסטים הסליחה).
מאת אורלב
כמדומני הצעתי בזמנו את “סלולְעֳרס”(אם הניקוד לא בסדר אני מתנצלת. סליחה אמא), בדיוק למטרה הזו, אבל הוא לא נכנס. מצד שני, יכול להיות ששכחתי ממנו. הא”ש יודע.
מאת עידן עמית
משא”א. חביב.
ואם במזרחית עסקינן, אתם מוזמנים לתרגום שלי את Sultans of swing של Dire Straits
http://laaz.co.il/%D7%9E%D7%9C%D7%9B%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA
מאת ענבל ל
אמו, 26 שירים???
כשדיברנו על הקושי להפסיק, לא חשבתי שאנחנו מדברים על שירים!
=)
סחה עליך ידידי.
מאת מיכל
פעם שמעתי דיון מלומד וחכם, לא זוכרת איפה, שהשמעת מוסיקה בווליומים מטורפים, ממכוניות נוסעות או מטלפונים במקרה המדובר כאן, היא אקט של התרסה ומרידה, אם תחשבי על זה ככה נעמי, אולי המחשבה שמזרחיים ושחורים עושים את זה יותר, לא תהיה בגדר סטראוטיפ מעצבן, אלא בגדר הדבר ההגיוני שעושים מי שנמצאים בדיכוי ואפליה.
אני חושבת על זה בכל פעם שזה קורה ובדרך כלל זה מרגיע אותי, זה מישהו שמנסה להגיד:
אני כאן ואתם לא תזיזו אותי הצידה ולא תתעלמו ממני יותר. גם הפנתרים השחורים (הלא נחמדים, אליבא דגולדה…) עשו את זה, גם הקשת המזרחית הדמוקרטית.
מאת מיכל
אה, וגם ערבים, שכחתי.
מאת הלוחש למילים
קראתי את התגובות המופלאות, עתירות הלהיטות התקינותית, והבנתי! הגענו ל:
פוליטיקלי קורקטום
מאת עבגד יבאור
נכון מיכל, המזרחים בארץ מדוכאים לגמרי, הם מיעוט מדוכא שנדחק לפינה ולא נותנים לו לבטא את תרבותו בשום מקום.
[סוף סרקזם]
למעשה, באקלים הנוכחי, קצת יותר אירוצנטריות לא תזיק בכלל.
ונעמי, לגבי ה”אתה מכיר ישראלי שאין לו שתי אזרחויות?”, זו הערה שמעידה יותר מכל האחרות עם מי את מסתובבת (אני אתן לך רמז – האזרחות השניה היא לא עיראקית).
מאת בעעעע
ענבלל חיפשתי וחיפשתי תגיבה של אמו לערך הזה ולא מצאתי – סוקרנתי
מאת הסעיד מלמעלה
משהו לנגמרי ברצינות, לשם שינוי. השנאה היוקדת של תושבי דרום ת”א לעובדים הזרים. נתוני המשטרה וגופי הכנסת קובעים מפורשות שהמהגרים הזרים אינם עבריינים יותר משאר האוכלוסיה. והתיישבות האפריקאים בדרום ת”א אינה מאורגנת ע”י הסוכנות או בן גוריון. היא ספונטנית ופראית. ועדיין החבר’ה בשכונת התקווה מקטרים על “פושעים מאפריקה” ש”העשירים מצפון העיר שלחו אלינו”. מה שמעלה שאלות גם בנוגע לטענות קיפוח אחרות של האוכלוסיה הזו.
גם לפני האפריקאים הנדל”ן בדרום ת”א היה נמוך ורמות הפשיעה היו גבוהות. זה ההתנהגות של מי שגר שם שהורידה את המחירים והזמינה את המהגרים חסרי הכל האלו לעבור לשם. ועדיין הם מאשימים.
המוזיקה מהרמקולים זה רק הזרוע הצבאית של אותו דבר.
צר לי שיצאתי ניאון נאצי. לפעמים מפי מצורע תבוא הבשורה.
מאת צפרגול
בקיצור, הערך גרוע פשוט כי הוא מתאר רק את החלק המזרחי של
התופעה.
מאת ענבל ל
בעעעע, מה שכתבתי לאמו לא קשור לערך הזה.
מאת יענקל'ה איש יהופיץ
מיכל, לא מדוכא ולא מלפפון. רוב יהודי המדינה כיון מוצאם ממדינות צפון אפריקה ואסיה. השוואות כמו שעשה יצפאן בזמנו בין המזרחיים בארץ לשחורים בארה”ב הן מגוחכות. כולם פה מתחתנים עם כולם ואין גטאות של מזרחיים. וחוץ מזה איזה התרסה ואיזה מרידה? כל השירים של פרץ ושות’ הם אותו זבל שנכתב בשניות כדי להרוויח כסף ולא כביטוי אמנותי, והמאזינים בולעים אותו בשקיקה עדרית ללא כל ביקורת.
ועוד משהו:
כשאת לא
כותבת
ככה
אני ממש
מתבלבל.
מאת שרולי גנור
איזה תזמון מופלא
מאת נעמי
עבגד, מצטערת לאכזב אותך, אני יש לי דרכון ישראלי בלבד. מתוך פרינציפ, אז אל תקפוץ למסקנות כל כך מהר לגבי עם מי אני מסתובבת . צפרגול סיכם זאת עיניינית. חבל שהערך של אורלב לא התקבל.
מאת מיכל
אוי יענקלה יענקלה,
איפה
אתה
חי?
מה שאתה מתאר כהמצב,
זה משאלת לב,
וזה עדיין מאוד מאוד רחוק. עניין המוצאים והעדות הוא עדיין עניין כואב ומדמם, לצערי.
לא צריך להיות מיעוט מספרי כדי להיות מדוכא,
לראיה – נשים. יותר ממחצית מהאוכלוסיה, ועדיין תחת דיכוי. אני מאוד מקווה שגם בעניין הזה אתה לא חושב שהכל כבר בסדר…
מאת מיכל
אה, שכחתי, ואין לזה שום קשר לחלוטין, עם איכות המוסיקה, היא יכולה להיות זבל… זה לא שייך, זה כבר עניין של טעם לגמרי.
מאת בעעעע
מעניין – עם נישואים מעורבים בין העדות יפתרו עם הזמן את העניין העדתי – אולי כדאי לנסות נישואין בין גברים לנשים כדי להקל על כאבה של מיכל?
בעצם לא
מאת בעעעע
התפלק לי עם במקום אם – פאדיחה
מאת מיכל
בעעעי,
זאת היתה הטעות
ה ק ט נ ה
שלך…
מאת יענקל'ה איש יהופיץ
אני לא אומר שאין פערים, אבל לדבר על אפליה וקיפוח זה רחוק מהמציאות. אם כבר המקופחים הם האתיופים, בטח לא המרוקאים או העיראקים. ולגבי נשים אני יודע שהפערים התפיסתיים עדיין עצומים ויש לנו בעיות גדולות.