הרישומים שמנהלת אישה לפני כניסה להריון.
– “מאמי, הרופא נשים אמר לי שצריך לרשום את תאריכי המחזור ואז נדע מתי אני מבייצת.”
– “טוב, נו, צריך להכין את הטבלה המחזורית. אז מתי קיבלת פעם אחרונה? אה, אני דווקא זוכר.”
נתרם ע”י: משה אשד.
הרישומים שמנהלת אישה לפני כניסה להריון.
– “מאמי, הרופא נשים אמר לי שצריך לרשום את תאריכי המחזור ואז נדע מתי אני מבייצת.”
– “טוב, נו, צריך להכין את הטבלה המחזורית. אז מתי קיבלת פעם אחרונה? אה, אני דווקא זוכר.”
נתרם ע”י: משה אשד.
14 תגובות על ”הטבלה המחזורית“
מאת אספרגרוס
לא רע, אבל לאחרונה התגלה לי כי קיים חוק דורבני עתיק יומין המחייב הבדל כלשהו בין הכתיב של הערך למונח המקורי, אחרת הערך יחשב ל”מרק חסר טעם ללא ערך מוסף”. כפל משמעות איננו מספיק. אי לכך ובהתאם – FAIL.
מאת חדלשון
זו דווקא לא הבעייה עם הערך הזה (ולדעתי לא בעייה בכלל אלא אפילו יתרון, אם ישנה הברקה). הבעייה בערך הזה היא שהוא צפוי מדי.
מאת איששהו
חדלשון, אם הערך היה כה צפוי, מדוע לא הופיע עד היום? אני דווקא מעניק לו 4 יסודות
מאת חדלשון
הוא צפוי מכיוון שאין כאן שום חידוד. טבלה מחזורית היא טבלה מחזורית, בין אם היא מתארת מחזוריות של חומרים או מחזוריות בגוף האישה.
חוץ מזה שהמיחזור של ביטויים עם “מחזור” והפיכת משמעותם כלפי המחזור הווסתי הוא התחכמות ידועה, מוכרת ונדושה.
מאת אספרגרוס
אני התייחסתי (ונתתי לינק) בתגובה שלי לערך שלי שהתפרסם לפני כמה ימים. לא ידעתי, הכרתי ודשתי מקודם שאילה של ביטויים עם “שאול” כשם הגיהנום והפיכת משמעותם כלפי שאילת חפצים.
בתגובות נזפו בי על זה שהערך דומה מאוד לביטוי המקורי ומשום מה החלטתי להתקטנן על זה כאן.
מאת חדלשון
את “ירד ביגון שאולה” דווקא חיבבתי וחימשתי מאחר שאכן יש בו חידוש וחידוד.
מאת נעמה
נשמע יותר כמו הסימון ביומן/בלוח השנה של מתי קיבלתי וכו’
מאת שלגיה ושבעת הנקיים
הטְבּלָה מחזורית – הליכה למקווה בתום ספירת שבעה נקיים
מאת א.ב.ח.
מוצא אני את דברי חדלשון הולמים הפעם.
ושלגיה, נראה לי שהחיריק בבי”ת לקח דרגש והפך לדגש.
מאת יענקל'ה איש יהופיץ
לא, אבח, הוא התכוון ל-“הטבלה” (שם הפעולה של להטביל) ולא לטבילה.
מאת יענקל'ה איש יהופיץ
בית יהופיץ, מנטפקים את הניטפוק כבר מאה וחמישים שנה.
מאת Assaft
למעשה, היות ויהופיץ הופיעה בכתבי שלום עליכם רק סביב שנות התשעים של המאה ה-19 (ליתר דיוק החל מ-1892 בקבצי סיפורים המוכרים כסיפורי מנחם מנדל), ככל הנראה בית יהופיץ קיים רק כמאה ועשרים שנה.
(על דנטפק נטפקוך, וכל מנטפקך נוטפקון)
מאת יענקל'ה איש יהופיץ
אנחנו מנטפקים בעוצמה שעוקפת את הליניאריות של הזמן.
מאת diftong
בד”כ אשה המקפידה על טהרת המשפחה מנהלת טבלאות דומות בשל ההשלכות ההלכתיות. (אכמ”ל)