מהורהר בנפשו

(הצבעות: 56)

פורסם ב-2012-05-16 – 13:30 | מאת

הוגה בנפשו, שקוע בהרהורים.

המונח נשען על הדמיון המצלולי ל-“מעורער בנפשו”.

מִי שֶׁגָּר בִּיְרוּשָׁלַיִם
הוּא אָצָן וְהוּא הַהֵלֶךְ
בְּאוֹתָן הַנַּעֲלַיִם
גַּם קַבְּצָן וְגַם הַמֶּלֶךְ.

מִי שֶׁגָּר בִּיְרוּשָׁלַיִם
מְהֻרְהָר בְּנַפְשׁוֹ
לְבָבוֹ עָשׂוּי כִּלְאַיִם
וּמְסוֹעָר יוֹתֵר רֹאשׁוֹ.

נתרם ע”י: הוקי.
מקור: הוקי.

  1. 22 תגובות על ”מהורהר בנפשו“

  2. 2012-05-16, 13:47

    מאת ערסימֶדֶס

    תבלע רעל לפני שתקרא לנו מהוהרים בנפשנו,
    מחכים לך לילדימ’שךָ ולאמ’אשך בחדר מדרגות
    אוהדי בית”ר

    ציון תגובה: 0
  3. 2012-05-16, 13:59

    מאת איש

    יש לי בעיה עם ערכים של שתי מילים שיש להם בדיוק אותה משמעות כאשר משתמשים רק במילה אחת מהשתיים.

    במקרה הזה, ככל שניסיתי לחשוב, אני מוצא הבדל קל בלבד בין “מהורהר” לבין “מהורהר בנפשו”. ייתכן שהמאוחר יותר מדבר על מצב קבוע והראשון מציין מצב זמני בלבד?

    בשורה התחתונה, קבל ח”ח (ראשי תיבות של חביב אך חלש).

    ציון תגובה: 2
  4. 2012-05-16, 15:50

    מאת Anonymous

    אנוס

    ציון תגובה: 0
  5. 2012-05-16, 16:47

    מאת נחום בודין

    האסוציאציה הראשונית שלי למקרא המושג (אגב חיוך) היא אכן למהרהר, אך בהקשר של חפירות עצמיות, יעני, מי אני, מה אני, מאין באתי ואנא אני הולך…

    איש, זה גם, אולי, ההבדל בין מהורהר, וגומר, למהורהר בנפשו.

    ציון תגובה: 3
  6. 2012-05-16, 20:12

    מאת יענקל'ה איש יהופיץ

    אבל השיר, רבותי, השיר! איזה יופי. בחיפושי לא הבינותי מי חיבר. מיהו זה?

    ציון תגובה: 3
  7. 2012-05-17, 00:43

    מאת Anonymous

    http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=62899

    ציון תגובה: 0
  8. 2012-05-17, 07:51

    מאת דקלה

    מן הראוי היה לציין את הקרדיט לשיר בגוף הערך, לא כך?

    ציון תגובה: 1
  9. 2012-05-17, 09:32

    מאת איש

    מסכים לחלוטין עם דקלה. הוקי – עשית כאן פאול לא קטן. הייתי בטוח שאתה הוא מקור הפואמה, ולא כך הדבר. מעיון בשיר עולה כי אף הוספת חטא על פשע ושינית את הבית כך שלקחת חלקו של בית אחד וחלקו של בית אחר ושילבת בניגוד לאופן בו הטקסט הופיע במקור…

    ציון תגובה: 0
  10. 2012-05-17, 12:17

    מאת הוקי

    אני מתיר לעצמי לגנוב ממני. אני המחבר, נעים מאד.
    וערסי, אף אני ירושלמי וטדי מרחק יריקה מהבית שלי (כמה אאוטינג בערך אחד)

    איש- אני מבין מה אתה אומר, ומקבל. עם נטייה לקבל את דברי נחום.

    ציון תגובה: 0
  11. 2012-05-17, 13:26

    מאת דקלה

    אההה, אם כך סליחה.
    אחלה שיר!

    ציון תגובה: 1
  12. 2012-05-17, 15:25

    מאת איש

    @הוקי: למה הניק שלך כל כך לא עברי?

    ציון תגובה: 0
  13. 2012-05-18, 02:06

    מאת הוקי

    “…כדי שאוכל לראות אותך טוב יותר, ילדתי” – ענה הזאב.
    “ולמה התגובות שלך ארוכות מדי, סבתא?” שאלה קפוטה צהובה.
    “כי לפעמים אין לך מה לענות, אבל אתה רוצה להאריך בדברים כדי שיראה כאילו כן יש לך. ואני לא סבתא שלך, ילדה מטומטמת, אני זאב.”
    אבל כשקפוטה צעקה זאב זאב, אף אחד לא בא.

    ציון תגובה: 4
  14. 2012-05-18, 10:15

    מאת חבובית

    חשבתי שקיבלנו הוקי קרח, התברר שזה הוקי אֵש.

    ציון תגובה: 0
  15. 2012-05-18, 10:29

    מאת איש

    אכן, הוקי שרף עצמו לגמרי בתגובתו הנ”ל.

    ציון תגובה: 1
  16. 2012-05-20, 00:29

    מאת הוקי

    כנראה אפשר להבין מהבדיחה הפושרת שלי שקראתי לך ילדה מטומטמת. לא התכוונתי לכך, ואני מתנצל.

    מה שכן, איש. שים לב, זו פעם שניה באותו ערך שאתה מאשים אותי אשמת שווא (אמנם בפעם השניה היה לך קייס, ועדיין-), אנא שקול מילותיך. לא כיף לי שמאשימים אותי סתם.

    ציון תגובה: 0
  17. 2012-05-20, 13:36

    מאת איש

    לא היה אפשרי להבין את הבדיחה. זו הייתה בדיחה? וואלה, לא הבנתי…

    שאלתי אותך למעלה שאלה. ענית מה שענית. לא הבנתי את מה שענית. באמת)

    עכשיו, מהי האשמת השווא?

    ציון תגובה: 0
  18. 2012-05-20, 13:44

    מאת איש

    אה, הוקי, שכחתי להגיד שהפואמה עצמה היא יצירה נאה בהחלט. כל הכבוד.

    ציון תגובה: 0
  19. 2012-05-20, 14:14

    מאת הוקי

    ראשון היה הפלגיאט (הוסַפָת חטא על פשע…), שני, השריפה. אולי השני לא נקרא כראוי, ולכן לא-נקרא בכלל (כמו בשפת ילדים). הבדיחה עבשה ומיותרת, בדיעבד… תגובה של מאוחר בלילה (כשקמים בחמש, שתים-עשרה וחצי היא שעה קטנה בקצה הלילה).

    גם אני אוהב את השיר, תודה. חיברתי אותו בדיוק לפני שנתיים לכבוד יום ירושלים, כך שיש כאן איזו סגירת מעגל.

    בברכת

    לכל איש יש שם
    ולכל הוקי יש איש
    ששואל לשמו.

    ציון תגובה: 4
  20. 2012-05-20, 15:59

    מאת איש

    לפתע התחוור לי (נוט טו סלף – לבדוק מה המקור של “התחוור”)שאני עושה עבירה גסה במונחי רשת, בכך שאני מנסה להבין את מקורו של הכינוי שלך. סליחה.

    ציון תגובה: 0
  21. 2012-05-20, 22:57

    מאת שפרה צח

    התחוור, התבהר, התלבן – כולם דימויים שמכוונים לאותו מקום: השוואה לתהליך של שמיים מעוננים שהופכים להיות בהירים/לבנים/חוורים כאשר השמש מאירה ואז כל הפרטים נעשים ברורים וחדים יותר .

    ציון תגובה: 3
  22. 2012-05-22, 13:51

    מאת חבובית

    רגע, רגע, לא הובנתי: אמרתי אש, והתכוונתי להחמיא. כמו ‘יפה אש’ בלשון העם. במקום לשון העם יצא לי לשון בלעם.

    ציון תגובה: 0
  23. 2012-05-22, 21:01

    מאת הוקי

    חבובית, אולי התשובה טמונה כאן-

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4184461,00.html

    ציון תגובה: 0

הוספת תגובה