בין המלצרים

(הצבעות: 148)

פורסם ב-2009-08-17 – 08:32 | מאת

התקופה שאנשים נאלצים להעביר בעבודות זמניות, כגון מלצרות ושאר חלטורות.

משחק מילים על “בין המיצרים”.

– “התחלת ללמוד כבר?”
– “לא, רק באוקטובר, אחרי תקופת בין המלצרים.”

– “אז מה אתה עושה עכשיו?”
– “אה, חזרתי מהודו ועכשיו אני בין המלצרים.”

נתרם ע”י: zotus.

  1. 28 תגובות על ”בין המלצרים“

  2. 2009-08-17, 08:38

    מאת איש

    טוב מאד. יהםוך לקלאסיקה.

    ציון תגובה: 0
  3. 2009-08-17, 08:39

    מאת איש2

    ולמרות זאת…

    למה דורבנות הולך להיכשל בטווח הרחוק:

    (1) כי אין לאתר שום מדיניות איכות.

    (2) כי יש לאתר בדיוק עורך אחד שעובד בעבודה שהיא לא “דורבנות” והעורך הזה מתחזק את האתר בהתנדבות בשעות הפנאי המועטות שלו.

    (3) כי במקרה הטוב עולים שני ערכים ליום.

    (4) כי העורך מרשה לעצמו להתערב בתוכן שמעלים גולשים. בדרך כלל הוא רק מקלקל את הערכים. ובכלל, זה מנוגד לרוח הווב 2.0, לא?

    (5) כי אין לאתר מדיניות פרטיות וגרוע מכך – אין לאתר תנאי שימוש. למשל, אין דבר הסכמי שמונע ממני להתחזות לאחר במערכת התגובות או לקלל ולגדף כאוות נפשי. חבל.

    (6) כי אין שום נסיון להגן על הקניין הרוחני שבאתר וגם לא ברור אם ערך שהעלתי לאתר שייך לי או לבעל האתר (מבחינת זכויות יוצרים).

    (7) כי על אף הפרסום אין פה שום נסיון למסחר את האתר (וזה אולי נחמד מבחינת הגולשים אבל לא יעזור לאתר להתרומם לאורך זמן).

    (8) כי כל הדברים שציינתי למעלה, בשילוב עריכה עייפה וחובבנית והתעקשות על פרסום חומרים מזעזעים בעליל שמצחיקים את כותביהם, במקרה הטוב, מרחיקה מכאן ציבור גדול. גדול מאד.

    ולסיום – איחלתי לחייל בהצלחה.

    ציון תגובה: 0
  4. 2009-08-17, 09:04

    מאת ערס פואטי

    אני מכיר את זה בתור המצב הנדיר אך הקטסטרופלי שבו אתה יושב בשולחן בבית קפה וכל מלצר חושב שאתה של המלצר השני.

    ציון תגובה: 1
  5. 2009-08-17, 09:07

    מאת Shayke

    (1) לא מסכים איתך שאין כל מדיניות איכות, עובדה שלא כל ערך מתפרסם. חוץ מזה באתר המתבסס על UGC יש את מערכת ההצבעה והתגובות.

    (2) לדעתי דווקא עריכה בהתנדבות נעשית טוב יותר, ואם אתה לא מאמין לי אז תקרא קצת על דיסוננס קוגניטיבי.

    (3) עולים 6 ערכים ביום. תבדוק אותי.

    (4) על זה אני מסכים איתך. מה הקטע שמורידים את התמונות שכה טרחתי למצוא?

    (5) נכון.. אז?

    (6) קניין שמקניין.. כאילו שאליעזר קיבל תמלוגים ממע”צ.

    (7) רק זה חסר לנו..

    (8) מסכים. אבל אני מאמין שהעורך עובד עם מה שהוא מקבל. גם הרצפה לפעמים עקומה.

    (9) בברכה

    ציון תגובה: 3
  6. 2009-08-17, 09:53

    מאת יאפ

    ת’אמת, אני מרגיש שמה שמרחיק את ה(אהם…) ציבור זה קליקה סגורה של דורבניסטים שבעיקר מתלוננת כמה טוב היה פעם ועכשיו שואה.

    מצידי שיועלו כל הערכים, ואלו הגרועים יירדו בעריכה.
    מצידי להעסיק סינים בסדנאות יזע, או סטודנטים שנמצאים בין המלצרים בעריכת האתר.
    מצידי להגן על התכנים באלף רשיונות ופטנטים ולשתול מלא פרסומות בכל מקום.

    אבל הקהילה… איפה הכוס תה? היכן הערגליות??

    אגב, אני מאוד נהנה מהערכים, חלקם יותר חלקם פחות…

    ציון תגובה: 2
  7. 2009-08-17, 10:06

    מאת Rill

    לאיש2:
    אתרים כאילו קמים ונופלים בעיקר בגלל איכות החומר וכמותו.
    לכן אם זה חשוב לך, תתחיל ליצר מילים ולא קיטורים.

    ולענין:
    יופי של ביטוי. אהבתי

    ציון תגובה: 1
  8. 2009-08-17, 10:41

    מאת jontau

    כפיים לקדוש ברוך הוא… בשביל ערכים כאלה נברא האתר…

    גם הווריציה של ערס ראויה להורדה חגיגית של כובע כלשהו…

    ציון תגובה: 0
  9. 2009-08-17, 11:00

    מאת The Girl from Ipanema

    מוצלח :) הקונוטציה הראשונה שלי, עם זאת, הייתה דווקא לתקופת בין המצרים עצמה, בה מלצרי קייטרינג מוצאים עצמם מובטלים ועניים (וכן נגני חתונות ודומיהם, אבל להם נצטרך להמציא ערך אחר…)

    ציון תגובה: 0
  10. 2009-08-17, 11:10

    מאת עידן עמית

    1. אהבתי. אחלה ערך.
    2. למה למסחר את האתר?? גם אם יש פה קהילה קטנה, היא גודלת מפה לאוזן. לא צריך להפוך את זה לוואלה.

    ציון תגובה: 0
  11. 2009-08-17, 11:18

    מאת jontau

    ילדה מאיפנימה, יש משהו נגד נגני חתונות?

    ציון תגובה: 0
  12. 2009-08-17, 11:36

    מאת fireshine

    גם הקונוטציה שלי היתה כמו של הילדה מאיפנמה.
    אבל אז עשיתי את הסוויץ במוח שעושים מול אשליות אופטיות כמו “ארנב-ברווז”, והפכתי את “בין” מ”תקוע באמצע” ל”מתהלך בקרב”, והערך התחיל למצוא חן בעיני.
    ולגבי איש2, אני בעד. תמלא לנו את האתר בפרסומות ותעסיק אנשים שהאתר ממש לא מעניין אותם לערוך אותו. תתחיל גם מאבק זכויות יוצרים על כל ביטוי קטנטן. זה יביא לתהילת עולם לך ולאתר.
    אבל ברצינות, אם עד כדי כך אכפת לך מהאתר, למה אתה לא עושה משהו רציני בנדון במקום להתבכיין בכל תגובה? זה האתר אליו נרשמת, מה גורם לך לחשוב שהוא ישתנה לפי אמות המידה שלך? מציעה לך להקים אתר משלך, גדוש בפרסומות כאוות נפשך ולעזוב אותנו לנפשנו.

    ציון תגובה: 0
  13. 2009-08-17, 11:52

    מאת Gretchen-Wii

    איש2 ותלונותיו האינסופיות? חבל להשחית מילים.

    ציון תגובה: 0
  14. 2009-08-17, 12:35

    מאת נעם אבנרי

    אני עם הערס. קישון כתב על זה פעם קטע נהדר – משהו כמו “מבטו של המלצר העברי”. אחרי שכל המלצרים התעלמו ממנו, הוא התחיל לעבוד בתור מלצר במסעדה והביא לעצמו אוכל, וכשהוא שם טיפ – כל המלצרים זינקו עליו.

    ציון תגובה: 0
  15. 2009-08-17, 12:48

    מאת fireshine

    חבל שאתם כל כך מטומטמים ולא מבינים שהעניין הוא לא הפרסומות. בזאת, אגב, הוכחתי את סעיף 5 למעלה.

    ציון תגובה: 0
  16. 2009-08-17, 14:47

    מאת fireshine האמיתית

    כן, הוכחת שאתה קטנוני, משועמם ונהנה להשפיל אחרים כדי להוכיח את הסעיפים שלך.

    ציון תגובה: 0
  17. 2009-08-17, 14:52

    מאת אסף שגיא

    fireshine המזוייפת, זה היה נמוך ורדוד… =\
    הכי הרבה שאני מסוגל לסבול זה תגובה ממישהו אנונימי ואז תגובה מעודד פוירשטיין שכותב “אגב, זה הייתי אני בתגובה מעלי”.

    ולמה לעזאזל שמישהו מכם ירצה שיהיו פרסומות באתר?
    (היו באיזור פברואר, והורדתי אותן אחרי שבועיים)

    ציון תגובה: 0
  18. 2009-08-17, 15:36

    מאת איי רסט מיי קייס

    .

    ציון תגובה: 0
  19. 2009-08-17, 17:15

    מאת Anonymous

    איש, יש כזה איקס אדום למעלה, אם לא טוב לך, תלחץ עליו, זה יעשה פלאים לאולקוס שלך

    ציון תגובה: 2
  20. 2009-08-17, 19:40

    מאת Assaft

    ולשלנו.
    והערך? רב ערך.

    ציון תגובה: 1
  21. 2009-08-18, 00:42

    מאת אורי שומרוני

    יופי של מניפסט פיתחת לך, איש2, אין ספק שהדרך הטובה ביותר לשכנע אנשים היא לתעדבק את זה בתור תגובה לכל הערכים שעלו היום.

    בקשר לכמה מהטענות הלא-נכונות שהעלית (על הטענות הנכונות כתבתי בסוף), יש לאתר עורך אחד אבל כמה מנהלים שעורכים את הערכים (ותיאורטית גם את התגובות, אבל לי לפחות עוד לא יצא לראות תגובה כל כך פוגענית שנאלצתי לערוך או למחוק אותה), לרוב כדי לתקן שגיאות שנפלו במהלך העלאת הערכים (או שנעלמו מעיני העורך, הרי הגולשים הם שכותבים את הערכים).
    אני חושב שלא היה יום כבר די הרבה זמן שעלו בו פחות מארבעה ערכים, אני לא יודע מאיפה מגיעה הטענה על “שניים במקרה הטוב”.
    יש לאתר מדיניות איכות. אולי היא לא דקדקנית מספיק לטעמך, אבל יש רף סינון – אם יצא לך להכנס לאתר באחד באפריל ראית כמה מהדוגמאות של מה לא עובר את הרף הזה.

    העורך (והמנהלים, כאמור) “מרשה לעצמו” להתערב בערכים שמעלים גולשים בעיקר כי לפעמים הגולשים מעלים ערכים עם שגיאות כתיב או בפורמט לא נוח, בלי מספיק דוגמאות (או דוגמאות לא ברורות) או שאפשר להוסיף להם תמונה. התוכן של רוב הערכים נשאר כמו שהועלה (ואפילו חלק נכבד מהתגובות הן תלונות על דוגמאות שאין בהן את הערך כלשונו וכו’) – לטעמי אפשר היה אולי אפילו לערוך קצת יותר את הערכים. אני לא עושה את זה כי אני רק מנהל פה והקו שאני רואה הוא לשאוף להשאיר כמה שאפשר את הערך כפי שהעלה במקור המשתמש. “מקלקל את הערכים” זה מעניין – אתה רוצה בקרת איכות בלי לשנות כלום? כלומר להעלות רק ערכים שנכנסו מושלמים? ומה עם מי שיש לו ערך ממש שנון ומוצלח ואין לו סבלנות לערוך את הטקסט לפורמט של האתר?

    5-7 (בייחוד 7) נשמעים לי כאילו אתה מצפה שהאתר יתנהל כחברה מסחרית למטרת רווח… עד כמה שאני לפחות יודע, מטרת האתר היא לעשות fun ולחלוק חידושי לשון עברית עם אנשים אחרים דרך הרשת. עד שלא נשתלט על הדומיין hebrew-academy.huji.ac.il, אני לא חושב שהאתר הזה ייקח את עצמו ברמה מסחרית או עניינית כזאת. זה אתר שנועד להנאת הגולשים בו, ואם אתה לא נהנה ממנו, אתה מוזמן להפסיק לבקר בו.
    בקשר ל8 (שהוא יותר סיכום ארסי ומיותר של הסעיפים האחרים מאשר סעיף בפני עצמו) – אשמח לקבל עצומה של 10,000 האנשים שהתרחקו מהאתר בגלל הסיבות הנ”ל – אחרת ה”ציבור הגדול” הוא אתה ועוד שני אנשים שטרחו לעזוב תוך קריאות “אני עוזב” במספר תגובות למספר ערכים (ע”ע תעדבוק שציינתי קודם).

    ו- פיירשיין (האמיתית, בתגובה הרלוונטית לערך): זה נקרא paradigm shift (לא מצאתי את המונח בעברית, אשמח אם מישהו יוסיף).

    ציון תגובה: 1
  22. 2009-08-18, 02:11

    מאת fireshine

    אורי, אני סוגדת לך.
    ו-תודה (שינוי פרדיגמה?)

    ציון תגובה: 0
  23. 2009-08-18, 11:33

    מאת jontau

    huji זו מילה מצחיקה…

    ציון תגובה: 0
  24. 2009-08-18, 14:28

    מאת נעם אבנרי

    צודק, Huji נשמע כמו שם של עיראקי זקן.
    תגיד, Jontau זה ג’ון מאוניברסיטת תל אביב?

    ציון תגובה: 0
  25. 2009-08-18, 17:00

    מאת jontau

    נעם, מפרגן לך סולו תופים של 5 דקות, כי סטגדיש סטנדרטי לא מכסה פה… :)

    וג’ונטאו זה ג’ונטאו, כי ALIAS זה מגניב..

    ציון תגובה: 0
  26. 2009-08-22, 18:50

    מאת eliezer

    Long live the Huji!

    ציון תגובה: 0
  27. 2009-08-22, 21:54

    מאת ותיקה

    מה כל הקרב שקרה פה? אל תהרסו את האווירה

    ציון תגובה: 0
  28. 2010-01-09, 20:38

    מאת שחר

    איש2 אתה בן אדם מסכן.

    ציון תגובה: 0
  1. 1 טראקבקים

  2. Jan 8, 2010: דורבנות » ארכיון » גירעון שכלי

הוספת תגובה