מחאה, שביתה או הפגנה מופרכת או בלתי צודקת.
הלחם של “בכי” ו-“מחאה”.
– “אנחנו רוצים להתלונן על כמות התרגילים שאנו מקבלים. היא בלתי סבירה!”
– “כואבת לכם היד מלהעתיק כל כך הרבה? אני מציע שתקימו משמרת בכאה ציבורית בשער הראשי.”“נמאס מכל הבכאות האלה על הורדת MP3-ים. אם האמן באמת טוב, הוא יעשה כסף בהופעות.”
– “מה זה כל הפקקים האלה?”
– “יש איזה קבוצה של בוכאים שחוסמת את צומת עזריאלי.”
נתרם ע”י: ארז שיינר.
11 תגובות על ”בְּכַאָה“
מאת איש
עוד נוד ולא של מים. או במילים אחרות - חש”ע (חרא של ערך).
מאת קופי פייטר
צריך למצוא שם להלחמיותרים כאלה שחצי מהם (מחאה) נותן את אותה הגדרה בדיוק להלחם השלם (בכאה).
הלחם, חצי הלחם, מבט אחד מהיר, קטעי מילים סתומים – זה די!
מאת ארז שיינר
ההבדל בין ‘מחאה’ ו’בכאה’ דומה לזה שבין ‘מלשין’ לבין ‘מדווח’. (או ‘מתלונן’ לעומת ‘מתבכיין’)
מאת איש
מדוע אלמנט הבכי הופך את המחאה לבלתי צודקת או מופרכת?
מאת מילהאוס
ארז צודק. יש הבדל ודרושה מילה.
אחרת איך אפשר היה לתאר את הבכאות של משה קצב כנגד התקשורת או את הבכאות של משפחות הפשע כנגד מערכת המשפט או את הבכאות של מוריניו כנגד השופטים וכו’. ערך לא רע בכלל.
מאת קופי פייטר
אתם יודעים מה, שכנעתם אותי. כשאני רואה את מוריניו ובמיוחד את אברם גרנט אחרי הפסדים, אז אני מבין את ההבדל בין מחאה לבכאה.
מאת R.G
לבריאות!
מאת בושה בד עברב
אדי לא בביד לבה בלגלגיב כך על הבחאות הצודקות שלדו. באז שישבתי שבוע שלב באוהל הבחאה בול בשרד הבריאות בגשב שוטף בקור כלביב אדי בה זה בצודד ואתב סתב בלגלגיב.
אפצ’י.
מאת איש
שואל בשנית: מדוע אלמנט הבכי הופך את המחאה לבלתי צודקת או מופרכת?
מאת שרולי גנור
יש צדק בשאלתך (בשאלותיך). הבכי לא הופך את המחאה לבלתי מוצדקת, אבל אני מסתכל על זה בכיוון השני: מחאה מופרזת ומוגזמת עשויה להיות מלווה בבכי. לדוגמה, הפגנות של חרדים מלוות בבכי ותענית גם אם הסיבה היא עצמות של פלישתים או בחורה שעברה ברחוב עם שמלה שלא הגיעה עד הרצפה.
הפגנת מחאה של נכים בוכים (בלי קשר למידת ההצדקה) = בכי נכאים.
מאת ארז שיינר
בכי הוא סימן למצב מצוקה וחוסר אונים. בנוסף הוא כלי להשגת מטרה בשיטה אמוציונאלית בניגוד לשיטה רציונלית, ומכאן הגיע כינוי הגנאי – בכיינות.
לכן, כאשר אומרים על אדם כי הוא בוכה, מסמנים את טיעוניו כלא ראציונאליים ובכך מבטלים אותם.