משהו לא טוב באוויר

(הצבעות: 15)

פורסם ב-2011-07-03 – 10:00 | מאת

אני קורא את התגובות באדיקות ומדי כמה ימים מישהו קופץ ואומר שהאתר הידרדר משמעותית.

אני לא יכול לשלוט באיכות הערכים, אלא רק לבחור את אלה שטובים מבין מה שנשלח אלי. קופי עוזר במציאת אוצרות שאני לא חשבתי שהם טובים. אם אני בוחר שלא לפרסם ערך מסוים, יהיו פחות מילים שאני אוכל להעלות ביום וזה יוצר חוסר. אפשר להוסיף עוד אדם שיבקר על התהליך, אבל האם זה כל מה שאנחנו צריכים? האם אתם חושבים שצריך לרדת מ-6 מילים ביום?

ידוע לי שכותבים טובים עזבו (ולא בטריקת דלת) אבל גם הגיעו כותבים מוכשרים חדשים. אני, אגב, בקשר עם הרבה מהכותבים הגדולים שהיו כאן (ערס פואטי, אלעד יניב, בזמר ועוד). חלקם רק מחפשים השראה ויחזרו כשיהיה להם מה לכתוב.

הצעות פרקטיות, מישהו? אני מקשיב.

שלכם,
אסף שגיא

  1. 35 תגובות על ”משהו לא טוב באוויר“

  2. 2011-07-03, 10:18

    מאת איש

    צריך מצוא הגדרה קולעת בעברית ל:
    Famous last words

    ציון תגובה: 2
  3. 2011-07-03, 10:24

    מאת עופר

    ובכן, זהו מחיר התהילה. ככל שיש יותר אנשים מגיעים איתם גם אנשים פחות אקסקלוסיביים ומכל מני סוגים.
    גם אני לא מרוצה מכל מיני ערכים שהועלו לאחרונה. אבל מכאן ועד ייאוש כללי המרחק ענק.
    ישנן כמה וכמה דורבנות מהזמן האחרון שגובלות בגאוניות (חדר מחשבים, אחוזת אמוק ועוד) וכמובן שישנן כמה זוועות שגובלות בפשעים נגד האנושות. אבל ככה היה מאז ומתמיד.
    בקרת איכות לא יכולה להיות דבר רע.

    בקיצור. אסף תמשיך כמו שהיה עד עכשיו. רק קצת יותר מפגשי דורבניסטים.

    ציון תגובה: 4
  4. 2011-07-03, 10:29

    מאת bzemer

    אסף היקר,
    אני לא חושב שאתה צריך להוסיף עוד מבקר לתהליך. מי כמוני יודע שלא כל הערכים המוצעים לאתר יכולים להיות “זהב”, וגם אני חוטא בהצעות שבדיעבד לא ברור לי מה חשבתי כשהעליתי אותן :)
    אני אישית חזרתי להציע מילים לאתר, אחרי תקופת יובש ארוכה, אבל בקושי מוצא זמן לבקר ובעיקר עוקב בעדכוני הפייסבוק.
    אולי יש צורך להעביר את המיון לידי הקהל? אפשר לפתוח את מאגר ההצעות לכלל, ולהשתמש בשיטת הניקוד כך שרק ערכים שיקבלו מעל ניקוד מסוים יזכו לפרסום (בשיטת FIFO הנוכחית) ע”י עורכי האתר.
    כך גם אפשר יהיה לערוך את הערך מבעוד מועד בסיוע הגולשים, ולהימנע מפרסום ערכים עם בעיות של תחביר או שגיאות כתיב וכו’.
    וחוץ מזה אולי אם הגולשים יהיו מעורבים יותר בקבלת ההחלטות, הם יהפכו לפעילים (וחיוביים) יותר? אבל זו רק השערה…

    ציון תגובה: 6
  5. 2011-07-03, 10:33

    מאת אסף שגיא

    תודה על התגובות. מפגש דורבנות גדול הולך להתקיים ב-4 באוגוסט. פרטים הקרוב.

    בזמר, זה יעלה אלפי שקלים להסב את האתר לפלטפורמה שבה הגולשים מצביעים לפני פרסום. ניאלץ להישאר עם איך שזה עכשיו (שזה לא כזה רע, לדעתי. לי ולקופי יש טעם שונה).

    ציון תגובה: 0
  6. 2011-07-03, 10:36

    מאת אסף שגיא

    ואיש, אתה יכול לשלוח לי את דעותיך במייל. אל תדאג, אני אזהה שזה אתה ולא מתחזה.

    ציון תגובה: 1
  7. 2011-07-03, 10:40

    מאת עדי ס.

    אמ. אני אומנם לא דורבניסטית או משהו ותיק כזה. אבל. ממליצה כבלוגרית להעלות רק מה שהוא שוס, בלי קשר למספרים סטטיסטיים, שבאמת שלא משנים לאפאחד. אפילו מילה אחת ביום מספיקה.

    ציון תגובה: 8
  8. 2011-07-03, 11:25

    מאת נדב

    קודם כל, אל יאוש! הכל בסדר, לא צריך להיתפס למרה שחורה בגלל כמה משביתי שמחות. גם אם הטענות נכונות לעיתים, זה לא אומר שהתדרדרנו כאן לשאול תחתיות – כרגיל, הטוקבקיסטים נוטים להגזמות.

    אני גם חושב שצריך יותר דיקטטורה ופחות דמוקרטיה – כלומר תפקיד העורך הוא חיוני. לא הייתי מוסיף עוד אנשים, די לי בטעם של העורך הנוכחי.

    אבל אם העורך בעצמו חושב שהמילה לא מספיק טובה לטעמו, לא צריך לפרסם אןתה רק כדי לעמוד ברף שרירותי של 6 מילים ביום. זה צריך להיות יותר דומה לתחרות רובינשטיין – לא תמיד יש זוכה, וזה בסדר גמור. אין לי בעיה גם עם 3 מילים בשבוע, כל עוד הרף הגבוה יישמר.

    ציון תגובה: 7
  9. 2011-07-03, 11:53

    מאת ג'ריקו ג'ונס

    בתור קורא ותיק אני מסכים עם ההערות שאיכות הערכים מידרדרת, באופן כללי.

    6 ערכים ביום זה הרבה. לא יקרה כלום אם זה ירד ל-4 או 3. איכות עדיפה על כמות, בודאי באתר שעוסק בחידושי לשון, שבהם רק הקליטים ביותר מוטבעים בשפה.

    ציון תגובה: 9
  10. 2011-07-03, 11:58

    מאת קורא מזדמן

    כפי ששמי מעיד אני קורא מזדמן שרחוק שמות אור מלהיות דורבניסט. אני מאד נהנה מהאתר והשנינויות (בעיקר דרך הפידים לפייסבוק). אני חושב שהדגש צריך להיות על איכות ההגדרות ולא על כמות מינימאלית. אם יש תקופת יובש, לא נורא. נמתין עד לפרץ היצירתיות הבא.
    האלטרנטיבה של לספוג כמות גדולה של הגדרות לא מוצלחות יפגע באתר הרבה יותר.
    אני סומך על העורכים שהם עושים עבודה טובה וזה שיש שניים עם דיעות שונות מהווה מנגנון סינון מוצלח לטעמי.

    המשיכו בעבודת הקודש שלכם

    ציון תגובה: 6
  11. 2011-07-03, 12:17

    מאת Diftong

    קודמיי התייחסו בעיקר לזבל שלא ברא השטן המתפרסם באתר חדשות לבקרים. א”ש דיבר על פלטפורמה יקרה יותר שתוכל לתמוך בפתרון שהוצע לבעיה זו. בעיה נוספת שלא זכתה להתייחסות הפעם היא בעיית הערכים הטובים שהולכים העזאזלה בהחלטה שרירותית של העורכים, על אף שמחבריהם טוענים בלהט שהם זהב צרוף.
    אשר על כן, כדי לפתור בעיות אלו אציע את הפתרון הבא: (הוא כבר הוצע כאן בעבר בוריאציות שונות)
    תפקיד העורכים יהיה אך ורק לערוך ערכים ולא לסנן. היוצאים מן הכלל לעניין זה יהיו ערכים אשר אינם ערכים – למשל פרסומות, ערכים אשר כתובים בצורה נוראית כך שקשה מדי לערוך אותם, ואולי גם ערכים פוגעניים.
    לאחר פרסום הערך (ששה ביום, כמו היום), הגולשים ידרגו אותו. אם יוחלט ע”י הגולשים, לפי קריטריון שייקבע, שהערך הוא זבל שלא ברא השטן, אזי הוא יושלך אחר כבוד לפח האשפה של ההיסטוריה.
    למה הפתרון טוב? הוא פתרון זה ייושם, הרי שהמיץ של הזבל ימצא את מקומו החוצה מהאתר, והמדד יהיה אך ורק החלטת הגולשים. באופן דומה, לא “נאבד” ערכים איכותיים בשל החלטת העורכים. הרי אם דירוג הערכים נקבע ע”י הגולשים, אז למה ששאלת פרסום הערכים לא תוכרע ע”י הגולשים?

    ציון תגובה: 8
  12. 2011-07-03, 12:20

    מאת Diftong

    *אם פתרון זה ייושם. טל”ח

    ציון תגובה: 0
  13. 2011-07-03, 13:04

    מאת Assaft

    יש עוד אפשרות להלך הרוח הזה – חלק מהאנשים כבר לא מאוהבים…
    בהתחלה, בת הזוג (או בן הזוג, יבחר כל אחד מגדר ונטייה לפי רצונו) תדהים אותך בכל אשר תעשה, ומנהגים קטנים ייראו חמודים להפליא.
    בהמשך, אותה בת זוג ואותם הרגלים יעצבנו אותך המון, פשוט כי התרגלת אליהם.
    כאן – בהתחלה מי שנחשף מתלהב, מתאהב, ומוכן לספוג גם ערכים שלא עומדים בסטנדרט שלו, כי כל השאר מכסה. בהמשך, כשמתרגלים – ובטח ובטח אם שלחת כמה ערכים שנראו לך מצויינים ולא עברו את הסינון, או שנשחטו בציון – האדם סובלני פחות לפגמים של אהובתו.
    לדעתי זה מה שעומד מאחורי חלק מהביקורת.

    ציון תגובה: 1
  14. 2011-07-03, 13:09

    מאת החמוס

    גם אני קורא מזדמן נהנה מאוד מהאתר אבל חסר השראה וכשרון להמציא ביטויים ולמזג הברות. אני השתדלתי להפיץ את האתר כמה שיותר בקרב מכריי החביבים-מחברים, משפחה ומרצים.

    הצעתי לייעול היא בראש ובראשונה-לפרגן:
    -לכותבים חדשים ולא לפסול להם ערכים גם אם זה לא מי יודע מה הברקה.
    -לדורבניסטים ותיקים כי זה ממש לא הגיוני שהערך הכי טוב מדורג רק ב3.8.

    ולגבי הפרסום של הערכים החדשים-גם כאן צריך לפרגן כי אם אתם רוצים כותבים חדשים כדאי להשאיר אותם באתר ולא לפסול להם את הדורבנה הראשונה. אני בספק אם מי שפסלו לו את הערך הראשון יחזור לפרסם עוד ערכים.

    ציון תגובה: 1
  15. 2011-07-03, 13:23

    מאת אספרגרוס

    אני חושב שבעיית הערכים הלא מוצלחים היא פחות אקוטית. הבעיה הרצינית היא גויעת קהילת המגיבים הפעילים. הערכים הלא מוצלחים הם גורם חשוב לזה, אבל בחשיבות לא פחותה ישנן בעיית סינון ערכים ראויים ובעיית הרמאות בהצבעות.

    – סינון ערכים ראויים מרחיק את הכותבים שלהם שלא נקראים שרולי מהאתר מהר מאוד. השילוב של זה עם קבלת ערכים גרועים מגבירה את האפקט.
    — ההצעה שלי לטיפול בזה היא קודם כל לקבוע סטנדרטים אובייקטיבים שמילה שמשיגה אותם תכנס. בנוסף, כדאי להגדיל אם אפשר את מספר העורכים, לשלושה או חמישה. העורכים צריכים לעבור על כל מילה ולהצביע על קבלתה. מכיוון שקשה לסנכרן לוחות זמנים, ניתן לקבוע שהם עובדים על אצוות גדולות של ערכים פעם בכמה ימים, ולכל ערך ימונה אקראית עורך אחראי שאחראי על עריכה ופרסום אם הערך התקבל. אני מעריך את המאמץ שהעורך עושה, אבל זו משימה לא פשוטה והיא דורשת צוות.
    — כרגע יש כ200 ערכים ממתינים. אפשר להעלות את סטנדרט הסינון ולהישאר עם 6 ערכים ליום. זה אמור להחזיק מעמד למספר שבועות.
    — במצב העניינים הנוכחי, כשאין כמעט תגובות ולא מעט ערכים לא מוצלחים מתפרסמים, אני לא רואה יתרון משמעותי של סינון ועריכה על פני פרסום כל הערכים והסתמכות על ציוני גולשים שיבררו את המוץ מהתבן. פשוט צריך לעבור לגודל פונט קטן יותר על מנת להתגבר על עומס המידע. זה בסה”כ יגביר את קצב הפרסום פי 3-4.

    – גם ההרגשה שמערכת ההצבעות פה לא מדוייקת מורידה את המוטיבציה לפרסם ערכים. די ברור שערכים שעוקפים את הניאון הנאצי מורדים בכח ובעקביות. (אגב, שאפו על ההתמדה למי שעושה את זה).
    — מתמטית זה בלתי אפשרי לתכנן מנגנון הצבעה חסין למניפולציה ללא מערכת תמריצים. ובכל זאת, יש ברשת אתרים גדולים מדורבנות שמצליחים איכשהו להפיק רשימה של הערכים הטובים ביותר (למשל FML וכו’). אני חושב שכדאי ללמוד מהשיטה שלהם. אני חושב שהתניית ההצבעה ברישום ומעבר לסולם של אוהב/לא אוהב הם פתרונות מקובלים.

    בנוסף, אני מאמין שתחרויות של הצעת מילה לתופעה מסויימת, כמו שהיו כאן פעם, הן דרך מצויינת לעודד השתתפות גולשים ולהחיות את קהילת המגיבים.

    ציון תגובה: 4
  16. 2011-07-03, 14:05

    מאת רני אסנת

    כבר עברנו גל כזה לא?
    יש איזושהי עייפות חומר בערכים לאחרונה, למרות שהיו גם טובים מאד, ממשתמשים חדשים כישנים. אני סובר שאין שום קדושה במספר 6, ואם יהיו 4 ערכים ליום לא יקרה כלום. מאידך, אנחנו לא רוצים לחזור לימים שבהם העלינו ערך בנטסקייפ 1.0 וראינו אותו מפורסם כבר בכרום 3.0 (טוב אני קצת מגזים).
    בעניין הערות מחכימות – לדעתי אם ערך הוא זבל שלא ברא השטן, מגיע לכותבו וגם למערכת לקרוא ביקורות שליליות, ולפעמים הקטילות של ערכים הופכות ערך דל לקריאה משעשעת ולעתים משכילה. ברור שלהערות המכוונות כלפי הכותב ולא הערך אין מקום, אבל לא זכור לי שראיתי פה כאלה.

    אני שוב מעלה את ההצעה לפוסט “שוב חוזר הפרגון” – אפשרות למשתמשים להעלות מהאוב ערכים (של אחרים) שהם אוהבים ומשתמשים בהם. משתמשים חדשים לא בהכרח מכירים אושיות כגון שוכנס, סורק חתולים ופושטק.

    ציון תגובה: 4
  17. 2011-07-03, 14:19

    מאת שמעון

    כל ערך הינו ראוי בעיני זה שכתב אותו
    ןמי קבע שדיעה של אחד עדיפה על האחר?
    בדיוק בשביל זה יש עורך ומנהל האתר ובאופן טבעי
    זה בסופו של דבר מתכנס לטעם שלו.
    זה שאנשים קוטלים ערך מסויים זה לא אומר שהוא גרוע , זה בסך הכל אומר שהוא גרם להם לתגובה רגשית כלשהיא וזה כבר טוב.
    ערך שמתעלמים ממנו לחלוטין , לא מצביעים או מדרגים אותו , זה ערך בעייתי.
    הרי מה הסיכוי שתמצא שני ישראלים שיסכימו אחד עם השני?
    מה הסיכוי שאותו ישראלי לא תהיינה לו שתי דיעות?
    לא צריך להתרגש מביקורת
    ביקורת זה דבר חשוב
    ולעולם לא תוכל לרצות את כולם בו זמנית
    תמיד יהיה מי שיטען שהכל לא טוב
    כעורך ומנהל לך עם האמת שלך וזה מה שחשוב באמת.
    הרי אם אותם מגיבים שאינם מרוצים באמת היו כל כך מזועזעים הרי לא היו ממשיכים לבקר באתר
    אך הם חוזרים שוב ושוב וחולקים איתנו את הזעזועים שלהם.
    בפרסום ודעת קהל חשוב לייצר תגובה רגשית
    טובה או רעה זה רק עניין של דיעה
    לאחד זה טוב ולשני זה רע
    ההצבעות בשיטה הקיימת אינן משקפות מאומה
    למעט את יכולתו הטכנית של כזה או אחר לעקוף את המנגנון.
    הרי אם אליעזר בן יהודה היה בונה מילים רק על פי פידבק מעם ישראל , לאן הוא היה מגיע?
    כנראה לשום מקום.
    תהיה מנהיג , לך עם האמת שלך
    יש לך אתר מצויין ומעניין ויש בו ערכים טובים
    וגם ערכים פחות טובים
    הרי מבחינה מתמטית איך אתה יודע שישנם ערכים טובים אם אין ערכים פחות טובים להשוות אליהם?
    בני האדם אינם שווים וכך גם מה שהם כותבים.
    ישנם מנגנוני תוכנה חכמים ביותר ויקרים ביותר
    למנוע זיופים ומניפולציות וזה עניין תקציבי טהור
    אך אין מנגנון תוכנה(עדיין) לדעת מה הקהל יאהב
    באופן טבעי על מנת שהאתר יהיה מעניין וישאר מעניין, צריך שיהיה גיוון של כותבים, טובים, רעים, מעניינים ומשמעממים , כי כךהם בני האדם,
    אתר לבני אדם צריך לשקף עולם של בני אדם
    ולא עולם מושלם שבו הכל הכי טוב
    וכולם מושלמים ונראים העתקים ושיבוטים אחד של השני.וכל ערך הוא שוס.
    המבקרים מבקרים והשיירה עוברת
    כמו שאומרים פעם אתה על למעלה בגלגל
    ופעם אתה למטה בגלגל העיקר שאתה נשאר בגלגל.
    הייתי מחזיר את טבלת הערכים הגרועים
    דווקא בה מצאתי ערכים יותר מעניינים
    כי אף אחד לא טרח לעשות מניפולציה מתמטית שם
    כך שסביר שהטבלה הזאת יותר אמינה מהטבלה של הערכים הכי טובים.

    ציון תגובה: 2
  18. 2011-07-03, 14:49

    מאת דורי

    מספיק אנשים כבר אמרו שלא צריך לשים לב למי שצועק שהנוסטלגיה היא לא מה שהייתה פעם, אז נשאר לי רק לקשר ללמה דורבנות הולך להיכשל בטווח הרחוק.

    ציון תגובה: 0
  19. 2011-07-03, 15:26

    מאת מ

    האתר מצליח כעת ויצליח יותר בעתיד, וכל נביאי הזעם המנבאים את סוף העולם של האתר ,ימשיכו לעשות זאת
    ויהיו חלק מקהילת נביאי הזעם של האתר הזה.
    הרי אין אתר אמיתי בלי קבוצה כלשהיא של נביאי זעם
    המנבא את קריסתו.
    בסגנון המפורסם של תחזיקו אותי תחזיקו אותי או שאני קורע אותו.
    אתר טוב זקוק לנביאי זעם שינבאו את מפלתו.
    הם בהחלט מוסיפים קצת פילפל לאתר.
    הייתי מוסיף טבלת דירוג של חזון אחרית הימים
    בו נביאי הזעם ידרגו את תאריך כשלון האתר.

    ציון תגובה: 3
  20. 2011-07-03, 15:46

    מאת אסף שגיא

    רני, התקבלת לכתוב את “עוד חוזר הפרגון” הבא. שלח לי למייל כשאתה מסיים.

    לכל השאר אגיב כשאחזור הביתה. תודה לכולכם בינתיים על החיזוקים ועל הביקורות!

    ציון תגובה: 1
  21. 2011-07-03, 17:23

    מאת Avbenmen

    אסף – האתר מצוין. גם ספרי הקודש – לא כולם תהילים.
    לאלו שנקעה נפשם – מוצע להכנס אחת לחודש ולברור את המוץ מן הפוץ.
    באשר לסינון – אני מציע החלטת רוב של ועדת שלושה.

    ציון תגובה: 1
  22. 2011-07-03, 19:17

    מאת עידן עמית

    אכן פורסמו לאחרונה כמה ערכים שהם באמת לא המקש הכי לחיץ במקלדת.
    ויחד עם זאת, פורסמו גם ערכים טובים מאוד – שאימצתי בחום.
    אני מסכים ש-6 שערכים ביום זה לא קדוש, ואם יהיו, נניח, 4 ביום והאיכות תעלה – מה טוב.
    נאמר פה שכל ערך ראוי בעיני כותבו, גם אני חוטא בערכים גרועים שלא מבין על מה חשבתי כששלחתי אותם. נו שוין.
    גם אם כותבים ותיקים עזבו, אני חש בגל חדש של כותבים חדשים ויצירתיים שהצטרפו לאתר ותורמים להנאה של כולנו.
    עכשיו, כמו שרני אמר, ביקורת זה דבר חשוב ונחוץ, אבל ראיתי פה הרבה ספק ביקורות ספק השתלחויות אישיות בכותבים, חלקם חדשים, מה שמן הסתם מוריד את המוטיבציה להמשיך ולכתוב.
    גם אם הערך הוא לא משהו, יש צורה להגיד את זה, ובטח שאין לקלל את הכותב – והיו דברים מעולם.
    מקווה שאסף וקופי ימשיכו בעבודת הקודש שלהם שמשעשעת אותי מאוד גם בתפוצות.

    ציון תגובה: 0
  23. 2011-07-03, 19:52

    מאת Rill

    מה דעתכם על “הפינה לשיפוטכם”?
    נגיד ביום שישי בבוקר יפורסמו 24 ערכים שלא עברו את הסינון השבועי אבל לא היו ממש זבל. ביום ראשון בבוקר ימחקו כליל מהאתר ה18 שקיבלו את הציונים הנמוכים ביותר.
    (המספרים הם רק לצורך הדוגמה).

    בשיטה זו תינתן הזדמנות לערכים נוספים (שנונים במחלוקת), תוגדל הדמוקרטיה של האתר, ובלי להוריד את הרמה של הארכיון.

    מדובר מראש ב”גלגל הצלה” או “הזדמנות שניה” לערכים שלדעת העורכים הם גבוליים.

    למה לא לעבוד בשיטה זו בשאר השבוע? שלא יהיו קרבות “חיל חימוש נגד חיל איפוס”.

    ציון תגובה: 1
  24. 2011-07-03, 20:33

    מאת מ

    ברשותכם האדיבה
    אני מציע שטבלת הערכים הטובים תתחלף כל שבוע
    ותייצג את ההצבעות של שבוע אחד בלבד
    כך תהיה תחלופה בטבלה ולא יהיה ערך ש”שיככב” שם
    במשך מאות שנים , מה שעשוי ליצור רושם אצל הקוראים,שהאתר לא דינמי.
    הרי גם בשפת היום יום אינכם תקועים על מילה אחת
    שרק איתה אתם משתמשים ( כן אשתי , בטח אשתי מה שתגידי אשתי)
    או לפחות אני מקווה כך, האתר זה לא חיי נישואין.
    אפשר בהמשך על פי מגבלות התקציב להוסיף טבלאות סטטיסטיות לחודש לרבעון לחצי שנה שנה ויובל

    ציון תגובה: 3
  25. 2011-07-03, 23:15

    מאת naomi

    מעבר לכל מה שנאמר ומוחזר אני מבקשת לציין שא. אני עדיין מאוהבת וב. אף אחד כמעט לא מתייחס לבעיית העריכה המהירה הגוררת עימה שגיאות כתיב, חוסר אטימולוגיה וכיו”ב אי התאמות לדרישות האתר להעלאת ערכים. אם בשלב ראשון ישורשו (או מצדי יתוקנו) כל העוולות האלה לפני פרסומם של הערכים הללו, דייני.

    ציון תגובה: 0
  26. 2011-07-03, 23:25

    מאת בנטוב

    האתר פנסטסטי.
    אבל אולי צריכה להיות דרך לערער על פוסטים שנזרקו לפח? או לפחות שהעורך יספק מידע כלשהו לגבי הפסילה? האם הערך קיים? האם הדוגמה לא טובה? משהו…

    די מתסכל לראות ערך זהב יורד לטמיון. ובאמת שחיפשתי אותו בכל צורה אפשרית באתר לראות אולי כבר היה..ולא מצאתי.

    ודי מטופש להשתמש בהחזר מהפח או מה שזה לא יהיה, בלי לספק שום מידע לגבי מהות ההחזרה – זה מצטייר כנואשות גרידא.

    ציון תגובה: 1
  27. 2011-07-03, 23:35

    מאת CobeAnan

    אני חושב ששיטת הקבלה/פסילה של ערכים לא אובייקטיבית מספיק. זה לגיטימי, כי האתר הוא מיזם פרטי; אבל זה גם מרחיק גולשים.

    כיום נבחנות “דורבנות” על פי רמת הגיחוך שהן מעלות בקרב הבודקים. דורבנות איכותיות נפסלות, רק כי הבודקים לא אהבו אותן; בזמן שדורבנות מטופשות עוברות סלקציה בקלות, כי הדוגמה שיעשעה אי-מי מצוות האתר.

    שוב- כל זה לגיטימי בהיות האתר מיזם פרטי; אבל אם תרצו עצה מגולשים- ובעיקר גולשים שהתנדבו בעבר כבוחנים באתר צילום- כדאי לקבוע סט קריטריונים- צ’קליסט- שלפיו תיבחן דורבנה. טובה, גרועה- על זה הגולשים יחליטו, וישלחו אותה ביגון שאולה או בסערה השמימה.

    עד כאן- חצי השנקל שלי.

    ציון תגובה: 1
  28. 2011-07-04, 15:09

    מאת alogen

    באותה הדדמנות אבקש עזרה – יש לי ערך (אולי אפילו רשימה) שמחכים להישלח, אבל אני ממש אובד עצות בנוגע לדוגמאות.
    כמובן שאני לא רוצה לשלוח ערכים עם דוגמאות גרועות.

    אני חושב שאם נוכל לפתוח קבוצה שתעזור להשלמת ערכים (נניח עזרה אחד-על-אחד), נוכל לקבל ערכים טובים יותר.

    נ.ב. – הרעיון של בנטוב דווקא נחמד, גם אם הוא יקטין את כמות הדורבנות המוצגות/שנבדקו ביום.

    נ.ב.2
    אסף, תזכור שתמיד יש יותר אוהדים/תומכים ממה שנדמה (:

    ציון תגובה: 0
  29. 2011-07-04, 16:44

    מאת הקול הצף

    אסף

    האתר מצויין – בזכותך. תחזקנה ידיך וכד’

    כמו בכל קשר יש עליות וירידות. והתרחקות והתקרבות ואנשים שעוזבים וחוזרים וחדשים שמצטרפים. דומה לחברה קטנה ומגובשת שהופכת לקונצרן ומתגעגעת לימי הזוהר בעבר כשכולם הכירו. זה עבר ולא יחזור.
    גם אני בכיתי לילות שלמים על ערכים מצויינים שלי שלא עברו את הסף הלא עקבי והלא ברור שלך. אבל זה כל הקסם! אם תתחיל להגדיר קווי יסוד ברורים, ותקנון “מהי דורבנה” וועדת צנזורה וביקורת, תוכל לצרף את האתר לזה של האקדמיה… אל תלך לשם.

    א) אני מציע להשאיר 6 ערכים ביום.
    ב) הגדר נושא שבועי אקטואלי (“הפרשת השבוע”) ותן לבני ישראל להציע דורבנות לנושא זה (כינוי למחברי מסמך גלנט – ראל עכברים)
    ג) תן פעם בחודש תחדיש של האקדמיה לדיון פתוח באתר שלך.
    זהו בינתיים.

    ציון תגובה: 4
  30. 2011-07-04, 18:42

    מאת עידן עמית

    מסכים עם הקול הצף. רעיון טוב.
    וגם, הצעתי לפני 8 חודשים בערך לעשות מצעד של הערכים עם הכי הרבה הצבעות.
    הרי יש ערכים שכבר עברו את 500 ההצבעות ואפילו את האלף. אם יהיו ברשימה של “המדורגים ביותר” או משהו כזה, יהיה יותר דינמיות ברשימה של “הערכים הכי טובים”.
    אגב, אולי כדאי גם לעשות משהו עם החיפוש באתר, שמציג תוצאות לפי זמן פרסום, ולאו דווקא לפי רלבנטיות.
    לדוגמה, מי שמחפש “שוכנס”, אז הערך הרצוי יהיה דווקא האחרון בדף.

    ציון תגובה: 0
  31. 2011-07-04, 20:19

    מאת דורי

    בהמשך לקול הצף:
    ד) יהיה נחמד לקבל עוד פינות של ד’ר עילם-גינדין וכן, אפילו של פרופ’ צוקרמן מדי פעם.

    ציון תגובה: 2
  32. 2011-07-04, 20:36

    מאת Rill

    מי בעד להגביל את כמות משחקי המילים לשלושה ליום, ולאפשר מקום גם למילים שאינן נשענות אך ורק על דמיון לביטויים אחרים?

    ציון תגובה: 1
  33. 2011-07-04, 21:58

    מאת איתן אבגיל

    אחד – אני חושב שיש פה אחלה מקום ושלא צריך לשנות הרבה. בתור אחד שניהל קהילה מוצלחת במשך 6 שנים, אני יודע שיש תקופות שפתאום יש הרגשה פחות טובה ושהזקנים פרשו, ושהצעירים לא נותנים את אותה התפוקה של הזקנים וכן הלאה. זה טיבו של מעגל חיים וגם של מעגל קהילה. כותבים חדשים מצטרפים ויש לתת במה גם לפחות ותיקים (עיינו ערך סחבק). אישית הבאתי שניים שלושה כותבים פעילים לכאן ואני חושב שלא יזיק לדורבנות טיפה שיווק, משהו שכולנו יכולים לעזור בו ברשתות החברתיות.

    שניים, אני גם לא אוהב לראות ערכים טובים הולכים לפחת וישנם כאלו. לי יש ערך ששיחזרתי מהפח ועבר בפעם השניה, ויש כרגע בפח גם ערכים שווים (שגל ושכחת הרכבת תקלה) שהגיעו לשם. אני לא חושב שיש לפתוח את זה לקהילה. ככותב קוד אני גם מודע לכך שטכנולוגית לא פשוט להרחיב מערכות וורדפרס בקלות. יש מקום לעוד מסנן אחד או שניים(אני שוב אציע את עצמי) אבל לא יותר. לא כל דבר צריך להיות דמוקרטי.

    א”ש, צוות ההנהלה והדירקטוריון עושים יופי של עבודה. בשמי ובשם הכינים אסיים בברכת “המשיכו כך” ותודה.

    ציון תגובה: 0
  34. 2011-07-04, 22:00

    מאת איתן אבגיל

    אגב – מתמטית, מאחר וכמות המילים והביטויים במרחב השפה העברית הוא מספר פחות או יותר סופי, יוצא שככל שדורבנות קיים תקופה יותר ארוכה, כך הסיכוי למצוא דורבנה מפילה לקרשים הולך וקטן.

    ולכל מי שמלעיז – הוא סתם דורבנאכס…

    ציון תגובה: 0
  35. 2011-07-05, 09:41

    מאת מ

    אני בעד להעלות כ 18 ערכים ביממה או אף יותר אם אפשר , מכיוון שאין מנגנון אמיתי שיודע לזהות “איכות” כי הרי הכל עניין של דעה,אז עדיפה כמות וכמה שיותר ,ושהציבור יצביע ,ומתוך הכמות הגדולה תבוא גם איכות.
    אם צריך ביקורת או בדיקה או עריכה , חשוב להגדיל את מספר העוסקים במלאכה , אם זה עניין של התנדבות ,לא יהיו חסרים מתנדבים כנראה,אם יש בעית תקציב אולי אם בעל האתר יסכים להכניס שותפים עסקיים נוספים ותהיינה להם מניות החלטה כמו בכל עסק ,הרי בעזרת תקציב טוב ניתן לעשות הכל
    ויש גם מודל עסקי שלא יפגע באתר עצמו (לא פרסומות)

    אגב מספר המילים בעברית אינו סופי מעצם זה שכל הזמן נכנסות מילים חדשות , סלנג וכו’
    כך שהסיכוי למצוא דורבנה מצחיקה דווקא עולה עם הזמן
    חוץ מזה ש “דור בנה” זה פועל בנין

    ציון תגובה: 0
  36. 2011-07-05, 19:21

    מאת יו"ר הוועדה המסדרת

    סיכום קצר של התגובות עד כה מראה:
    1. אסף לא עושה עבודה טובה בסינון הערכים.
    2. אסף לבדו צריך לסנן ערכים.
    3. אפשר וצריך להוריד את כמות הפרסום היומית.
    4. צריך להעלות את כמות הפרסום היומית.
    5. האתר מידרדר.
    6. האתר מצויין.
    אפשר להמשיך עוד ועוד, אבל כדי להיות מעשי צריך לדעתי קודם כל לצאת מנקודת ההנחה שהאתר אכן טוב הוא ויקר לפחות לאלה שנתנו תגובותיהם כאן ובוודאי שלא רק. לא שאין בעיות. יש ויש, אך רובן נובעות מכך שמה שהיה טוב בתחילת הדרך כבר לא מספיק או לא מתאים בהמשכה, ואך טבעי הוא.
    משום כך יש אכן לבחון דרכים להמשך תפעולו הנכון והמיטבי של האתר. עצתי לך אסף לא להבהל ממבול הרעיונות/ביקורות שהועלו כאן ולא שאין גם לי הרבה דברי בקורת ורעיונות.
    כיוון שפנית בפוסט זה אל כלל גולשי האתר, יש להניח שרצית לשתף אותנו בעזרה בקידום האתר. לכן אני חושב שיש ליישם לאט לאט רעיון ועוד רעיון ולתת לצבור הגולשים לחוות דעתו עליהם. אמנם הדרך היא איטית מאד אך סביר בעיני כי בדרך זו של קבלת משוב מהגולשים, יישום רעיונות שונים יהיה יעיל ומועיל.
    נ.ב
    בלי קצת רעל קשה לי לתפקד, אז רק אל תפסול רעיונות טובים כמו שקורה לא מעט עם ערכים טובים.

    ציון תגובה: 2

הוספת תגובה